Nu har jag beställt:
Kokosolja (influerad av något Johanna skrev på facebook)
Aluminiumfri deo (egentligen något jag tänkt på länge, men som Madelene fick mig att vilja byta till på direkten)
Bidrottninggele (influerad av Vanja) 
och en massa annat bogus som jag tror jag kommer behöva.
Jag har även två nya ansiktskrämer, båda parabenfria. (en influerad av Madelene, och den andra fick jag av Vanja, från Irland!:D)
Jag känner att jag bör göra mig själv den tjänsten att prova dessa saker. Helt sjukt vilka skitgrejer människan får i sig genom krämer, hårvårdsprodukter etc. VARFÖR GÖR VI DET?

Varför är vi så accepterande, att de stoppar i hormonstörande preparat i krämer, för att de ska hålla längre! 
Jag trodde body shop, som känns lite mer eko-känsla-affär skulle ha mer parabenfria produkter, men hon som jobbade i Falun visste inte ens själv om de hade nån. (Hon var dock ny, men ändå)
Och aluminumsalt i deo?! Aluminium är metall! När det kommer till det blir man ju helt förstörd, jag är inte världens bästa på att hålla koll på vad jag stoppar i mig i magen, men jag ska bli mer medveten. Och jag börjar med detta!
Jag hade en mineraldeo en tid, det var som små stenar i en sprayflaska som man fyllde på med vatten, och det funkade bra, det är ju det jag tror människor är rädda för, att man ska börja lukta illa av sånt som inte är normal deo-stick. Men det handlar ju faktiskt om hygien i det stora hela. Om man tvättar sig under armarna varje dag, då ska man inte lukta illa, så är det bara. (För det är smuts som luktar, inte svett, svett är luktfritt men det vet ni ju redan)


Det löööjligaste var ju när jag köpte en kräm på parfymshopen, som tillverks i Mora, och det var i princip inget annat än parabener i... läskigt!
 
Jag har även beställt ricinolja för håret (och till Stefan om han inte är snäll^^)
Ja en massa helt enkelt! Jaa även en femdagars fastekur som jag ska göra så fort jag blir ledig, vilket helt beror på hur mycket krage jag orkar ta mig i. Jag skriver ett ord i timmen som det är nu i princip...
Imorgon är det redovisning, och jag har faktiskt inte mycket att hänga i...midsommarstången, eller vad närmast vi har att börja hänga grejer i. 
Nu ska jag iväg på ett möte, så nu blir det ändå inget mer skriva av. hääh..
Kram!
 

1 kommentarer

Johanna

24 Jun 2013 13:59

Hahah, åh vad glad jag blev av att läsa det här :-D! Som du tar hand om din kropp :-D!
Och du har F-A-S-T-A-T.
I applaud you woman <3.

Kommentera

Publiceras ej