Jag har skrivit både ett dag 1- och dag 2-inlägg om min fasta. Men ingen av dom har jag orkat slutföra. Dels för att jag inte har någon skrivlust och dels för att jag inte hade någon fysisk ork till det! 
Jag fastar nämligen denna veckan, och dag 1 var väl helt ok, men dag 2 och 3 har varit jättejobbiga. Jag har inte känt några hungerskänslor men jag har varit trött och orkeslös, frussen och lite ledsen. Tänk vad mat gör med en! 
Jag känner mycket sug efter mat dock, det är så himla härligt att äta! Jag fantiserar om potatismos, ris och kyckling, pizza med ruccola, pytt i panna! Oj oj oj! Vilka himmelska maträtter! Älgfilé med friterade strips och örtsmör! nom nom nom!
Men det kommer jag ju äta sen, det är ju bara fem dagar, och nu är jag inne på näst sista dagen och jag kommer vara så jäkla stolt över mig själv på lördag morgon när jag får äta igen! ännu lyckligare på söndag när jag får äta mina normala frukost igen!^^
 
Nu gäller det bara att jag halverar mitt matintag, nu när jag vet att jag inte behöver så mycket för att funktionera. Det har jag lärt mig nu, jag står ju upp och går och spelar teater, med bara 3 dl juice och en buljongtärning i kroppen! (det är halva dagsintaget, sen gör jag en soppa på ytterligare lite juice och buljong)
 
Idag strålar solen! Underbart! Då firar vi lite nationaldag utomhus idag tycker jag!:)

Kommentera

Publiceras ej